Eestkäe vise

Oleme enda varasemates postitustes kirjutanud lahti juba puttimist ja tagantkäe viset, kuid siiani pole me puudutanud praktiliselt üldse eestkäe viset/tehnikat. Üritakski seekordses postituses pisut avada teemat eestkäe viske maailma. Eestkäe vise on paljudele mängijatele põhiline viske tehnika, teistele kasulik oskus teatud olukordades ning osadele mängijatele täielik mõistatus. Mina isiklikult olen pigem seal esimeses grupis, kes viskab võimalusel alati eestkätt. Kuigi selle kahe aasta jooksul millal ma olen mänginud discgolfi on olnud ka perioode, kus ma olen ainult tagantkätt visanud.

Üritan järgnevalt edasi anda Sarah Hokom-i näpunäiteid kuna eestkäe tehnika lahtiseletamine on üsna keeruline, siis andke märku, kui keegi leiab, et midagi on pisut viltu seletatud või leidub teistsuguseid mooduseid.

Kuidas hoidas ketast käes eestkäe puhul Sarah Hokomi näide…

Keera peopesa üles ja tee „relv“ enda keskmise sõrme, nimetissõrme ja pöidlaga. Ketas pane nimetissõrme ja pöidla vahele ehk nimetis ja keskmine sõrm jäävad ketta alla ning pöial jääb peale. Ketta all olev kesmine sõrm panna ketta sisemise ääre vastu. Pöial jääb ketta peale umbes kohta, kus ketta all olev nimetissõrme nukikoht on.  Teised kaks sõrme võivad lihtsalt olla ketta ääres, või hoida neid nii kuidas tundub mugavam, mina isiklikult surun ka need sõrmed mööda ketta äärt (välimist äärt), et teha haaret veel kindlamaks. Haare peaks olema kindel ja tugev, kuid ranne peaks samas olema paindlik selleks, et tekitada viskel nn piitsalöögi liigutust.

Mainida tasub ka, et eestkäe puhul on ka võimalik ketast erineva gripi/haardega käes hoida.

Eestkäe haare parem käsi

 

eestkäe vise
Eestkäe haare (vasak käsi)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eestkäe vise ja haare
Eestkäe haare küljepealt.

 

eestkäe vise
Eestkäe haare pealtpoolt vaadatuna.

Jalgade ja puusa töö Sarah Hokomi näitel…

Paremakäelise mängija puhul tuleks vasak keha pool keerata viske suunda (ehk seista tuleb küljega tii alal nii, et keha parem pool on lähemal tii ala tagumisele otsale). Tee samm vasaku jalaga, seejärel asenda vasak jalg parema jalaga madala libistamise liigutusega, plahvatades edasi paremalt jalalt vasakule jalale, keerates puusi edasi sihtmärgi poole viske hetkel. Lõpeta vise „vabastades“ parem jalg „follow through“ ajal. Võimalusel ole madalal viske vabastamise hetkel, et kaasata võimalikult palju alakeha lihaseid ja saada sellega viskesse rohkem jõudu.

eestkäe vise Sarah Hokom
Sarah Hokom demonstreerib eestkäe tehnikat.

 

Käe ja puusa liigutus viske ajal Sarah Hokomi näitel…

Võta ketas kätte nii nagu varasemalt õpetatud vinnasta ranne ära, ning vii käsi taha, hoides kätt ja ketast võimalikult sirgena/lamedana. Too käsi ette sirgel joonel, ketas endiselt sirgena/lamedana kergelt küünarnukiga juhtides. Sellel ajal kui käsi tuleb eest läbi, keera kaasa puusi sihtmärgi poole. Tähtis on, et küünarnukk oleks võimalikult lähedal kehale viske liigutuse keskel, et vältida vigastust, aga lahti laskmise hetkel peaks küünukk sirgeks minema ja käsi viskele järgi minema sihtmärgi poole ehk toimuma nn „follow through“. Lõpeta vise suunates käega sihtmärgi poole.

eestkäe vise Silver Lätt
Näide Eesti parimalt (Silver Lätt)

 

eestkäe vise Ricky Wysocki
Näide ühelt maailma parimalt (Ricky Wysocki)

Mõningaid tähelepanekuid eestkäe kohta…

Esimene asi ilmselt mida kõik eestkäe viske puhul on märganud on see, et võrreldes tagantkäe viskega on eestkäe viske puhul raskem saada puhast sujuvat viset. See tähendab, et ketas hakkab kergemini eestkäe viske puhul laperdama eriti visates vastutuult, sest tuul võimendab laperdamist. Samuti on kõigil loomulik viske lõpus (ketast lahti lastes) keerata peopesa alla poole (ehk vastupäeva) mitte hoida peopesa suunatuna üles poole. Nende mõlema asja pärast tekib tüüpiline viga, kus mängija keerab/pöörab ketta liiga palju või vara üle (ehk paremakäelise eestkäe viske puhul läheb ketas liiga palju või vara vasakule). Kõige lihtsam seda lahendada on hoida peopesa viske lõpuni üles poole suunatuna, võib ka proovida keha kallutamist ketta poole.

eestkäe vise
Keha kallutamine ketta poole

Teiseks võetakse tihti väga ülestabiilne ketas, et kompenseerida ketta pööramist/keeramist üle. Tegelikult kompenseeritakse enda kehva viske tehnikat. Minagi sain alguses visata eestkäega ainult kõige ülestabiilsemaid kettaid, nüüd olen õppinud ära viskama eestkätt ka neid kettaid, millega varasemalt kõik visked vasakule maha rollerisse ära jooksid. Tehnika paraneb aja jooksul, kõik ei saagi välja tulla juba päeva või nädalaga.

Kolmandaks näen tihti viga, kus mängija viib ketta enne viset taha ning tõstab ketta ristsirgelt üles (nagu pildil näidatud). Selle harjumuse probleem seisneb, aga minumeelest selles, et nii tehes on keerulisem ketast tuua viske hetkel tagasi sirgele joonele ja õige nurga alla. Seega kaotatakse viskel jõudu, kiirust, täpsust ja pööratakse/keeratakse tihti vise üle.

eestkäe vise
Viga mida tihti tehakse, ketas tuleks taha viia sirgelt ning samas nurga all millega plaanitakse vise sooritada.

Väiksemad tähelepanekud veel:

  • Kuna eestkäe viset on keeruline lahti seletada, siis ilmselt kõige lihtsam on seletada seda läbi näidete. Eestkäe vise sarnaneb eestkäe löögile tennises või nagu lutsu viskele kiviga.
  • Nagu ikka tasub enda viset filmida ning seejärel kõrvutada kogenud mängijate videotega ning teha nendest enda jaoks märkusi.
  • Eestkäe viskel eelistavad mängijad reeglina stabiilseid kettaid, aga loomulikult leitakse need õiged ketta tehnika arenemise jooksul.
  • Alustada võiks eestkäe viset kohapealt, sedasi on lihtsam kontrollida tehnikat.

Selleks korraks kõik. Lähme nüüd välja ja harjutame oma eestkäe viset.

Allikas: https://allthingsdiscgolf.com/throw-sidearm-breakdown-basics/

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.