Ülevaade asjadest, mis aitavad discgolfi võistlustel end mugavamalt tunda

Kuna nädalavahetusel on järjekordne discgolfi võistlus – EDGL harrastajatele mõeldud karikasarja etapp – kuhu on võimalus lõpuks ka endal minna, siis hakkasin juba varakult mõtlema, mida peaks kaasa võtma, sest peaaegu alati kohtab discgolfi võistlustel inimesi, kes on jätnud maha minimarkeri, rätiku või unustanud juua kaasa võtta. Sellega seoses mõtlesin tuua välja mõned asjad, mida võiks vaja minna discgolfi võistlustel või üldse mängima minnes. Kindlasti on siin listis ka üleliigseid asju, mida igakord vaja ei lähe, kuid mitte vajaminevaid asju saab alati maha jätta, kehvem on, kui maha jääb asi mida võib vaja minna.

1.Tool

Muidugi pole ilmselt mõtet võtta tooli kaasa, kui teha treeningringi või mängida kohalikke nädalamänge, kuid kui tulemas on suurem discgolfi võistlus tuleb ikka pikalt seista. Seepärast tasuks kaasa võtta tool, et säästa enda jalgu viseteks ja puttideks. Enda jaoks tuleks leida ka muidugi õige kõrgusega ja mugav tool, mis võimaldaks puhata. Samas kolmhark toolid pole väga kallid ja neid on mugav kaasas kanda.

discgolfi võistlus

Allikas: Dynamic Discs

2.Hommikusöök

Enamik juba kindlasti teab seda, aga tasub korrata, et hommikusöök on päeva tähtsaim söögikord. Eriti just siis kui ees on ootamas discgolfi võistlus, sest just hommikusöök on peamine energiaallikas soojenduseks ja vähemalt esimeseks ringiks. Suvaline batoonike hommikusööki ei asenda, ega aita hoida energiat ja vaimset värskust terveks ringiks. Samuti kui võistlus toimub kaugel ja sinna peab enne pikalt sõitma, siis tasub süüa kaks hommikusööki (pidavat olema kasulik), üks ärgates ja teine enne võistlust (piisav vahe siiski jätta söögi ja mängimise vahele).

3. Vahepalad

Võistlustel kestab üks ring 2-4 tundi, selle aja jooksul peab palju kõndima, mõtlema ja viskama, seega peab kulutatud energiat taastama. Eelmises punktis ütlesin, et batoonikesed ei ole mingi hommikusöök, aga nad on väga head kerged vahepalad. Kaasa võiks võtta erinevaid snäkke, milles oleks esindatud nii proteiinid, süsivesikud ja rasvad. Kaasa võib võtta näiteks batoonikesi, vinnutatud liha, porgandeid, banaane, õunu jne.

4.Jook

Vedelikupuudus võib tekkida keset ringi ja selleks hetkeks, kui sa sellest aru saad on juba vedelikupuudus. Jahedal päeval ei saa isegi aru, et sa higistad. Juua võiks tihti ja väikeste sõõmude kaupa, siis võib kindel olla, et vedelikupuudust ei teki. Juua võiks nii vett kui spordijooki, kuid ainult spordijoogi joomine ei ole hea, keha vajab ka puhast vett.

5.Päikesekreem

Eesti ilma peale mõeldes tundub küll, et päikesekreemi ei ole vaja, kuid tegelikult siiski on. Eriti just kevadel, kui UV-kiirgus on tugevam. Samuti võib mõelda, et ilm on pisut pilvine või et mängitakse metsas, aga UV-kiirgus ei kao kuhugi ning mängides, saab seda terve päeva vältel. Eriti tähtis oleks kaitsta just nägu.

6.Teine paar sokke

Hommikune kaste, suur niiskus, vihm ja higi põhjustavad kõik seda, et sokid saavad märjaks keset ringi ning rühkida läbi ülejäänud rada märgade sokkidega oleks viga. Sokid ei võta palju ruumi ning su jalad on su mängu üks aluseid, kaitse neid.

7.Rätikud

Peaaegu kõigil mängijatel on rätikud olemas (kui ei ole, siis minge ostke või võtke kodust vanad). Paljud unustavad siiski selle ringile kaasa võtta. Rätikud ei ole ainult ketaste kuivatamiseks, kui nad märjaks saavad. Rätikuid saab kasutada, et vältida viskel libastumist (rätik asetada libedale kohale), kuivatada käsi higist või veega üle valades jahutada ennast palaval päeval.

8.Märkmepaber

Ma ei ole kuulnud, et Eestis keegi seda oleks kasutanud, kuid see tundub asjalik mõte, eriti just radadel, mis ei ole sulle tuttavad. Pärast prooviringi saab kirja panna, kus on ohtlikud kohad, mida visata konkreetsel rajal, mida mitte visata, kus on OB-d jne. Rajal mida tihti mängida ei saa on hea vaadata üle eelmise korra märkmed (juhul kui rada pole muutunud) ning juba on lihtsam minna ringile. Pliiats ja kokkuvolditud A4 paber ei võta mingit ruumi su kotis.

9.Rahakott ja telefon

Asjad mida tänapäeval keegi nii lihtsalt maha juba ei unusta. Rahakotis võiks olla peale pangakaartide ka sularaha, sest rajad reeglina ei asu alati linnas ning kui jook või söök otsa saab ja kohapeal müüakse ainult sularaha eest asju, siis võib tekkida probleem, et peab kelleltki laenama. Ka telefoni aku võiks olla täis, võimalusel kaasa võtta ka akupank, iial ei tea millal tahaks filmida, skoorini kasutada või helistada.

10.Puttimise rituaal

Viskad treeningul kõik putid sisse, aga discgolfi võistlustel ei tule välja. Tasuks järgi mõelda, kas on mingi tegevus/rituaal, mida sa treeningul enne putti teed. Sest keha ja mõistus on harjunud just nende asjadega treeningul ning sama tuleks rakendada ka võistlustel. See võib tunduda jabur, kuid see aitab. Leia enda rituaal üles. Vaata ka meie puttimise teemalisi postitusi.

11.Minimarker

Discgolfi võistlustel on minimarker nagu tulemasin suitsumehel. Nii endal ning ilmselt ka paljudel teistel on juhtunud olukordi, kus võistlustele minnes on minimarker maha jäänud. Enam-vähem alati saab kelleltki laenata või uue osta, aga enne ringi pole seda rabelemist vaja.

11.Õige suhtumine

Suhtumine mõjutab su mängu. Discgolf peaks olema ju lõbus mäng, kui mängijal ei ole lõbus võistlustel, siis miks sinna üldse minna. Suhtumine mõjutab ka seda, kuidas reageeritakse ebaõnne. 2014. aastal European Masters´il veeres Paul McBeth-i vise finaal ringil mäest alla OB-sse (alates 26.05), ta oli küll väga pettunud, aga ta naeris selle peale, sest sellist asja juhtub igaühega. Lõpuks mõjutab sinu suhtumine ka teisi mängijaid sinu ümber. Heaks mängijaks ei tee sind ainult reiting vaid ka sinu suhtumine. Sinu psühholoogine valmisolek ja usk enesesse mõjuvad endale ühelt poolt hästi ja teiselt poolt nõrgestavad vastast. Sellest teemast kirjutasime lähemalt meie eelmistes postitustes.

Mõningad teised asjad mille peale tasuks mõelda, vastavalt olukorrale

Jalanõud/saapad, märgades tingimustes vettpidavad

Märgade ilmadega teine paar jalanõusid

Teised püksid

Kuiv/puhas t-särk

Dressipluus

Kilejope vihmase/tuulise ilma jaoks

Teine müts

Vajalikud toestused (põlvesidemed jne)

Sääsetõrjevahend

Plaastrid/teibid

Vihmavari

Vetsupaber

Telefonilaadija

Kaamera

Soojadel ilmadel autokülmik (juhul kui enda toitu kaasa võtta)

Teine paar aluspesu

Head nädalavahetust kõigile ning järgmine nädal juba põnev uus põnev postitus.

Allikas: http://discgolfanswerman.com/blog/top-10-things-overlooked-when-preparing-for-a-disc-golf-tournament/

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.