Discgolfi tervislikkusest!

Seekordses postituses vaatame pisut teises suunas, sest kui eelnevalt oleme rääkinud, mida peaks tegema, et olla discgolfis parem või mida peaks kotti panema, et parem olla, siis seekord lähme mõnede põhjuste juurde, miks üldse võiks inimene discgolfiga tegeleda ehk räägime discgolfi tervislikkusest.

Kogu jutu mõte saab alguse sellest, et discgolfi mängimine pole mitte ainult lõbus, vaid ka tervislik, kuigi kõrvaltvaatajale võib tunduda, et mingisuguse ketta loopimine ei ole just väga energiat ja oskusi nõudev tegevus. Mida siis õigupoolest discgolf tervisele anda võiks? Suuremad käelihased? Tugevama tervise mis aitab ennetada südamehaigusi, suhkruhaigust ja vähki? Nagu pea igasugune regulaarne treening on ka discgolfi mängimine meie südamele, enesehinnangule ja ka ajule kasulik.

Discgolf aitab tegeleda mitmete tervislike seisundite ja haiguste vastu võitlemisega. Regulaarselt rajal discgolfi mängimas käimine on üks võimalusi, kuidas oma tervislikku seisundit parandada. Discgolf nagu iga tavaline treening võib leevendada näiteks depressiooni sümptomeid, diabeeti ja liigesepõletikku ning parandada südame tervislikku seisundit. Lisaks võib mängimine kaasa aidata kaalukaotusele ning teisipidi aidata kaasa sellele, et lisakilod jääksid tulemata. See tähendab muidugi, et regulaarselt tuleks teha vähemalt 30 minutilisi treeninguid ehk vähemalt ühe ringi lühematel radadel või pool ringi pikematel radadel tuleks paaril või enamal korral nädalas kindlasti läbi mängida, et mingi mõju tervisele ka avalduks.

Discgolf aitab parandada tuju. Discgolfi üheks kasuteguriks nagu igasuguse regulaarse treeningu puhul on see, et ta mõjutab su tuju, mis pärast stressirohket päeva ei pruugi olla alati kõige parem. Hea ring discgolfi rajal vallandab kehasse endorfiinid, mis on võimsad kemikaalid, mida meie aju toodab, aidates ergutada meie meeli ning tekitades head tuju. Regulaarsel treenimisel on positiivne efekt ka teistele probleemidele nagu näiteks ärevus, depressioon, hüperaktiivsus (ADHD), post-traumaatiline stressihäire (PTSD). Miks on üldse vaja head tuju ja õnnetunnet? Hea tuju ning õnnetunne on positiivsed just sellepärast, et nad aitavad kaasa loovusele ja produktiivsusele. Naljaga pooleks võib öelda et kui me räägime, et eestlaste tootlikkus on madal, siis võiks selle probleemi lahenduseks välja pakkuda lihtsa lahenduse – minge discgolfi mängima ja teie tootlikkus tõuseb.

 

discgolfi tervislikkusest

 

 

 

 

Peamine on siiski, et teil oleks discgolfi mängides lõbus!

Annab juurde vajalikku energiat. Regulaarselt end liigutades ja viskamas käies on võimalik end tugevamaks treenida, kasvatades seejuures ka enda vastupidavust. Süda ning kopsud muutuvad tugevamaks kui te regulaarselt paar või enam korda nädalas käite rajal mõõduka tempoga mängimas. Lisaks on discgolf ka oluliselt huvitavam kui kepikõnd nii et win-win situatsioon.

Aitab paremini magada. Discgolf aitab ka paremini magada, sest kui te olete treeninud ja end liigutanud, siis te magate sügavamalt ja puhkate kiiremini välja ning olete järgmiseks päevaks paremini taastunud.

Mõjub hästi teie seksuaalelule. Kui sina ja sinu partner käite koos regulaarselt mängimas, jääte te suurema tõenäosusega ka selle harjumuse juurde ning veetes koos aega, suurendate ka meeldimist üksteise suhtes. Lisaks, saades füüsiliselt paremasse vormi, võib teile mõlemale üha enam hakata meeldima see, mida te näete vastu vaatamas ehk teie keha läheb paremasse vormi ja muutub läbi selle ka füüsiliselt atraktiivsemaks ja võimekamaks. See võib tõenäoliselt nii mõnegi jaoks olla tema lemmik discgolfiga kaasnev tervisele hästi mõjuv tegur, aga see on ju igati OK!

Hoiab aju heas vormis. Enda regulaarne liigutamine suurendab südame aktiivsust ja kopsude tööd. Discgolfi rajal olles tähendab see seda, et kandes kotti ja liikudes mõõduka tempoga ühe korvi juurest teise juurde treenite te samaaegselt ka oma aju, sest hapniku juurdevool ajule paraneb – ning seega võib seda pidada samuti igati heaks discgolfiga kaasnevaks eeliseks teie tervisele.  Uurimused on näidanud, et treenimise ja aju toimimise vahel on olemas seos, mis väljendub selles, et neil kes treenivad, on väiksem risk võrreldes mitte treenijatega langeda vanemas eas dementia ehk nõdrameelsuse küüsi.

Discgolf on hea viis lõbutsemiseks. Kogu lõbu ja tervislikkuse võti peitub liikumiseks. Tehes enda jaoks selgeks tegevused, mis on meeldivad ning lõbusad ei ole ju kuigi raske teha valikut, kas minna rajale või mitte. Kuna discgolfist võivad ühtemoodi naudingut saada nii noored kui vanad, mehed või naised, on see heaks võimaluseks, kuidas koos sõpradega midagi ühiselt väljas teha. Alati ei pea selle jaoks tarbima alkoholi või pidutsema, vaid võib vabalt minna rajale ja nautida ilusat ilma ning head mängu, pakkudes samal ajal nii sõpradele kui ka endale tegelikult paremat tervist, mis liigutamisega kaasneb.

 

Artikli allikas http://discgolfaddiction.com/disc-golf-health-benefits/

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.